פחות זה לפעמים הרבה יותר

פחות זה לפעמים הרבה יותר

תצפיות שנעשו על ילדים אשר הכניסו אותם לחנות צעצועים ענקית ואמרו להם שהם יכולים לבחור כל צעצוע שירצו הראו שהילדים פרצו בבכי מכיוון שהיו מבולבלים מעודף הבחירה.
ומחקרים אחרונים על האופן שבו אנשים לוקחים החלטות ביום יום(אדם ממוצע מקבל קרוב לחמש מאות החלטות ביום) מגלים שבד"כ אנו נוטים לבחור בהחלטות הפשוטות והברורות ביותר וככול שיש לנו פחות אפשרויות לבחירה כך נוח לנו יותר לקבל  את ההחלטה.

את אותו עיקרון של 'פחות זה יותר' אפשר ליישם גם בעת בניית האתר

לעיתים קרובות יש לבעלי עסקים המעוניינים לבנות אתר בקשה לעמוד בית גדוש במידע ובאפשרויות רבות ומגוונות ומתוך רצון לא להפסיד שום אפשרות לספר לגולש על כל המבצעים ועל מגוון המוצרים והשירותים שהעסק מציע, כמו גם גלריות עמוסות בתמונות המראות שפע מוצרים מסוגים שונים ומזוויות שונות ומשונות ומדור מאמרים הגדוש בעשרות ומאות מאמרים

הגישה  המינימאליסטית שדוגלת ב- less is more ,מאמינה שפחות מידע יכול להביא לתוצאה טובה יותר הן מבחינת חווית המשתמש והן מבחינת  הפעולות שהגולש יתבקש לבצע באתר. 

שימוש בגישה זו , בעת תכנון ועיצוב האתר יעזור למנוע בניית אתר הגדוש במידע ויוצר לגולש בלבול וחוסר הכוונה בבחירת הצעד הבא בו הוא אמור לפסוע לאחר שנכנס לאתר.

הנה כמה נקודות מנחות שיעזרו לכם ליישם שיטה זו באתר שלכם:

• הצבת מטרה מוגדרת לאתר ויצירת מסר ברור המשקף את המטרה
• עיצוב שפה גראפית אחידה העובדת כמקשה אחת ומעבירה את המסר
• מינימום מידע- עדיפה תמונה אחת איכותית ומקצועית מאלף תמונות.
• מרחב לנשום- בין האלמנטים יוצר תחושה של ניקיון ומרווח  נשימה
• הירארכיה של מידע אשר מוליכה את הגולש לפעולה הנכונה ברגע הנכון

יישום עקרונות אלו ייצור חווית גלישה מהנה לגולשים ויגרום להם לחזור שוב ושוב לאתר.

webmeup

רישום לניוזלטר

*שדות חובה