כיצד יוצרים אתר אשר הופך מבקרים ללקוחות?

כיצד יוצרים אתר אשר הופך מבקרים ללקוחות?

כאשר אנו בונים אתר במטרה למשוך מבקרים ולהפוך אותם ללקוחות, עלינו לקחת בחשבון שבתוך שניות ספורות בלבד על האתר לשכנע את הגולש שהגיע בדיוק למקום הנכון עבורו ושאין לו שום צורך לעזוב את האתר בחיפוש אחר אתר טוב יותר או מתאים יותר לצרכיו.

כדי ליצור את האתר נעזר במודל בשם Aidas אשר נוצר במקור מתחום המכירות והשיווק לפני יותר ממאה שנה במטרה לעזור לאנשי מכירות להגיע לתוצאות טובות יותר.  בעת תכנון האתר רצוי להשתמש בחמשת שלבי המודל הבאים:

Attention- משיכת תשומת הלב של המבקר לאתר.
Interest- יצירת עניין באמצעות הצגה של ההטבות שאותם יקבל המבקר באתר.
Desire- שכנוע המבקרים שהם רוצים וחושקים במוצר או בשירות שלך.
Action- הולכת המבקרים לכיוון נקיטת הפעולה  המבוקשת ע"י בעל האתר.
satisfaction  - הוכחת שביעות רצון  מצד  לקוחות מרוצים.

כשמבקר חדש מגיע לאתר רצוי שיעבור דרך כל השלבים האלו כדי שיבצע את הפעולה הרצויה כמו המכירה או יצירת הקשר.

כיצד יוצרים את כל אחד מהשלבים החשובים האלו:

Attention
דרכים נפוצות ללכוד את תשומת הלב של הגולש כאשר הוא נכנס לראשונה כוללים:
• מצגת תמונות בראש העמוד- התמונות מציגות קונספט מסוים ויוצרות אווירה המועצמת ע"י תנועה ואפקטים במעבר בין תמונה לתמונה.
• כותרות -באמצעות  טקסט בולט לכותרת המדגישה את מהות העסק, ממחישים את מהות האתר ומקבלים את פני הגולש מתוך מטרה גם להעביר מסר חזק וגם ליצור הזדהות רגשית ובעיקר למשוך תשומת לב.
• ניתן לשלב וידאו בראש העמוד המתאים יותר לקהלי יעד כגון: אתרי מאמנים, יועצים עסקיים, אמני במה וכו'.

Interest:
לאחר שהושגה תשומת הלב של הגולש ,הגיע הזמן לעניין אותו בהצעה הייחודית של העסק, העונה לו לצורך שלשמו נכנס לאתר מלכתחילה. כאן האתגר הוא להעביר בצורה בהירה וקולעת בעזרת שילוב של אייקונים, תמונות קטנות וטקסט קצר את עיקרי ההטבות שהלקוח מקבל – דבר שיעניין אותו להמשיך לגלוש באתר  ולהגיע לעמוד אשר נותן את הפיתרון הרצוי לו.

Desire:
לאחר שהגולש יודע שיש באתר משהו שמתאים לצרכיו והוא מעוניין לגלות מהו, זה הזמן להציג בפניו את המוצר המשובח והאיכותי או  את השרות הייחודי שהעסק מציע.

Action:
 לאחר שהתשוקה התעוררה, הגיע הזמן להניע לפעולה באמצעות קריאה ברורה לעשייה, ע"י שורה שאומרת במפורש- "השאר את פרטיך" ,או  "קנה עכשיו "  או "הצטרף לרשימת תפוצה". ומתחת לאותה כותרת מושכת-טופס נוח וידידותי למילוי פרטים במינימום מאמץ. אפשר להשתמש באלמנטים המושכים תשומת לב כמו: כפתור בולט, כותרת עם צבע ליד הטופס, קריאה למבצע תעזור מאוד להניע לפעולה הרצויה.

שימו לב, אנו לא רוצים ליצור תחושה של לחץ שתגרום לאפקט הפוך מזרימה וכדאי להציג  את המוצר בצורה ויזואלית מושכת ואיכותית כדי שהגולש יידע לא לוותר על המוצר. ניתן לעשות זאת על ידי תמונות איכותיות, סרטון תדמית או שורת טקסט  שכתובה היטב. Satisfaction
רגע לפני הפעולה או דקה אחריה זקוק הגולש להרגשה שהוא עומד לבצע את הצעד הנכון ואינו לוקח סיכון בעת ביצוע הפעולה.
עדויות של לקוחות מרוצים, מספר העוקבים מדף העסקי  'פייסבוק' , אשר מעידים על מוניטין העסק יכולים לשכנע את הגולש באמינות ובאיכות העסק שמאחורי האתר.

דוגמא מעשית מאחד מלקוחותינו – ינוקא שכמיות הנקה לתינוקות- www.yanooka.net

תשומת לב: דמות התינוק (שאותה יצרנו בתדמית שפיתחנו לחברת ינוקא) העטוף בבטחה בשכמייה והזקוק לתשומת לב ואהבה מושכת תשומת לב. הטקסט שליד הדמות עם הכותרת הבולטת- "פשוט להניק" והטקסט שמתחתיו המתאר את חווית ההנקה, יוצר תחושת חיבור והזדהות.

עניין:  דמות האימא המניקה באהבה את תינוקה יוצרת הזדהות ועניין הטקסט ליד הדמות מחולק לפסקאות מודגשות ולתבליטים ומתאר את ההטבות שהשכמייה מעניקה לאמהות המניקות.

תשוקה: דמות התינוק המחייך שמתחתיו כותרת צבעונית עם המילה מבצע ופירוט המחיר המוזל יוצר תשוקה ורצון לקנות באופן מיידי.

שביעות רצון:  אמהות שכבר קנו והשתמשו בשכמייה מספרות על שביעות רצונן ועל החוויה החיובית. הפיסקה "תרומה לקהילה" מעצימה את הזדהות הגולשים מכיוון שהמוצר אכן מיוצר בעזרת עובדים פגועים אשר קשה להם להשתלב בשוק העבודה.

הנעה לפעולה: הצטרפות לרשימת התפוצה מתוך רצון להצטרף לקהילה של האמהות המרוצות משכמיית ינוקא.

לסיכום:
עקרונות Aidas עוזרים ביצירת אתר עם מחשבה שיווקית המוליך לפעולה. אלו הם עקרונות שכדאי ללמוד אותם ולהתנסות בהם גם אם ברצונך ליצור אתר לבד או אם ברצונך ליצור אתר מקצועי עם צוות מיומן. 

webmeup

רישום לניוזלטר

*שדות חובה