אמנות השיווק באמצעות תוכן איכותי

אמנות השיווק באמצעות תוכן איכותי

שיווק באמצעות תוכן היא שיטה ליצירה והפצת תוכן רלוונטי ובעל ערך לקהל יעד מדויק במטרה למשוך, לעניין, ליצור תקשורת ודו-שיח במטרה להביא את הלקוח לפעולה הרצויה.

זוהי תקשורת המתקיימת עם לקוחות קיימים ופוטנציאלים מבלי לנסות למכור אלא ביצירת ושיתוף מידע אשר עוזר לקונה וממגנט אותו אליכם באהדה. מאחורי השימוש בשיטה זו עומדת האמונה שאם אנחנו העסקים ניצור תוכן בעל ערך ללקוחות שלנו הם יתגמלו אותנו בנאמנות שלהם וברצון לעשות איתנו עסקים פעם אחר פעם עם המון אהדה ופתיחות.

כדי ששיטת שיווק זו תצליח חייבים להיות אותנטיים בדאגתנו לקורא ולגרום לו - לעצור, לקרוא, לחזור ולקרוא ולשתף את התוכן עם חבריו.

חלק חשוב מהצלחה זו היא ההבנה של התנהגות הגולשים ברשת:

• הגולשים נמצאים ברשתות חברתיות כמו: Facebook ,Twitter ,Linkedin ,YouTube ופורומים ובלוגים ממוקדי עניין.
• הגולשים אוהבים לקרוא, לצפות, להאזין ולשתף תוכן מסוגים וממקורות שונים
• הגולשים מעריכים את מותג העסק לפי התכנים שהוא יוצר והתכנים שאנשים אחרים יצרו בנוגע אליו, ובאמצעות תוכן זה מבינים האם המוצר שהעסק מציע יענה לצרכים שלהם בכל ההיבטים מאיכות המוצר ועד חווית הקנייה.
• הגולשים מחוברים אחד עם השני ומשפיעים על החלטות הקנייה ע"י המלצות, ביקורות ושיתוף תכנים מעניינים.

כיצד עושים זאת?

1. משלבים בלוג באתר וכותבים בו באופן שוטף על דברים שבאמת מעניינים את הכותב ואת הקוראים ומביאים לידי ביטוי את ערכי העסק ואת חווית העבודה איתו.
2. מאפשרים לשתף את התוכן בקלות באמצעות כפתורי שיתוף – לייק, לינקד- אין , טוויטר.
3. פותחים בלוג חיצוני 'בקפה דה מרקר ' או ב'סלונה' או מקום אחר ומפנים לבלוג באתר 
4. יוצרים טופס לרשימת תפוצה אשר קורא לאנשים האוהבים את תכני הבלוג להתעדכן בפוסטים קרובים ומוודאים שנשלח ניוזלטר מעוצב עם תכנים רלוונטיים בזמן קבוע.
5. מפרסמים את הפוסט הפוסט לקבוצות הרלוונטיות בפייסבוק ובלינדק-אין, כמו גם בפורומים המתאימים.
6. יוצרים מסעות פרסום בפייסבוק ובאדוורדס  באופן חכם וממוקד תוך התמקדות על הפוסטים המעניינים והמושכים ביותר כתור כותרות המודעות . בתקציב נמוך מאוד של עד 10 שקלים ליום אפשר להביא לתעבורה גדולה מאוד של גולשים לאתר שחלקם יהפכו ללקוחות.

לאחר כל פעולה שיווקית חשוב לעקוב אחר התוצאות בעזרת אנליטיקס ולגלות מה היו הפוסטים הנצפים ביותר ומהיכן הגיעו הקוראים.

מה הן התוצאות מפעילות שיווקית זו?

זינוק במספר הגולשים באתר, הן של המבקרים החדשים והן של המבקרים החוזרים אשר יודעים שיש להם עבור מה לחזור לאתר, פרסום בתקציב נמוך,  קידום במנועי החיפוש מכיוון שגוגל אוהב אתרים אשר מתעדכנים באופן תדיר ומעניקים חווית גלישה לגולש, חיזוק המותג של העסק ונאמנות לקוחותיו, עלייה בכמות הפניות מהאתר וכתוצאה מכך עליה בהכנסות העסק.

webmeup

רישום לניוזלטר

*שדות חובה